Middag hos Bror

Igår var det middag hos min bror med hela la familia. Bror bjöd på någon form av kyckling med kalkonbacon och bakad potatis. Var mumsigt. Själv stod jag för efterrätten. Bakade en Polly kladdkaka som jag serverade med grädde och ekologiska hallon. Mumsigt :) 
 
 
Recept 
Ingredienser 
1dl vetemjöl
200g choklad (jag använde mörk blockchoklad)
3st ägg 
2dl socker 
1dl vetemjöl 
1 påse polly 
175g smör 
 
Gör såhär:
1. Smält smöret, ta bort från plattan och rör i chokladen. 
2. Vispa ägg och socker poröst. 
3. Vänd i mjölet
4. Häll försiktigt i chokladsmeten 
5. Häll i polly 
6. Smörj en form med avtagbara kanter och blanda kokosmjöl och kakao och "bröa" med. 
7. In längst ner i ugnen på 175grader i ungefär 30min. 
8. Servera med hallon och grädde. 
 
/Maria 
1 Niles:

skriven

Vad gott det såg ut!

Kommentera här: